Vaahteranlehtikranssi

Taipuuko paju käsissäsi? Kuljetko pitkin rantoja kaisloja keräten? Mitä kaikkea luonnosta löytyy, jota voi käyttää askarteluun ja käsitöihin? Täällä voi keskustella aiheesta!

Vaahteranlehtikranssi

ViestiKirjoittaja an-ma » 19 Syys 2009, 07:48

Miten teette vaahteranlehdistä kranssin? Niputatteko ensin lehdet valmiiksi pieniin nippuihin ja sidotte vasta sitten pohjaan? Mitä käytätte pohjana? Pitäisikö suihkuttaa lakkaa jotta kestäisi pidempään? Kauhiast kysymyksiä mutta kun tein tässä vaahteranlehdistä kranssin niin se jo käpristeli muutaman päivän päästä. Pitäisikö odottaa että lehdet tippuu puusta vai nyppiä puusta suoraan kranssiin? :?:
Vastauksista kiitollinen,hän!
an-ma
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

Re: Vaahteranlehtikranssi

ViestiKirjoittaja katriina » 20 Syys 2009, 15:35

Mua kiinnostaisi ihan sama asia. Nythän ainakin täällä Hämeessä vaahteranlehdet ovat kauneimmillaan. Lisäksi ihmettelen, miten värit saisi säilymään kirkkaina senkin jälkeen, kun lehdet ovat pudonneet.
katriina
Näpertää pinsettisaksien kanssa
Näpertää pinsettisaksien kanssa

ViestiKirjoittaja paronitar » 23 Syys 2009, 20:52

Täältä löytyy tälläinen ohje vaahteranlehtikranssiin http://www.nicehouse.fi/puutarha/kuivaku/vaahtera.htm
paronitar
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja an-ma » 24 Syys 2009, 08:56

Kiitos paronitar linkistä! Tuota pitää myös kokeilla. Lähinnä ajattelin sellaista kranssia jonka pohjana on esim. paju.
an-ma
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja paronitar » 25 Syys 2009, 09:09

Mä löysin yhdestä blogista ohjeen joka oli tehty niputtamalla lehtiä yhteen ja sitten rautalangalla kiinni pohjakranssiin. Mä en tiedä voinko linkittää toisten blogeja tänne?
paronitar
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja sloth » 27 Syys 2009, 09:00

Mä luulen, että vain glyserolikäsittelyllä saa taipuisat (ja parhaimman näköiset) lehdet. Googleta vaikka sana glyserolikäsittely. Ostaa voi apteekista.
Kuva
Käyttäjän avatar
sloth
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja sloth » 27 Syys 2009, 09:04

Mä luulen, että vain glyserolikäsittelyllä saa taipuisat (ja parhaimman näköiset) lehdet. Googleta vaikka sana glyserolikäsittely. Ostaa voi apteekista.
Kuva
Käyttäjän avatar
sloth
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja pakkula » 17 Marras 2009, 02:19

paronitar kirjoitti:Mä löysin yhdestä blogista ohjeen joka oli tehty niputtamalla lehtiä yhteen ja sitten rautalangalla kiinni pohjakranssiin. Mä en tiedä voinko linkittää toisten blogeja tänne?

Asiaa voisi kysyä blogin pitäjältä. Enimmät blogistit ovat vain hyvillään uusista lukijoista, vaikka muutamat ovat aivan toista mieltä, eli eivät sallisi sitä missään tapauksessa. Monella on kopiointikielto tai maininta kopioinnin tai linkityksen ehdoista. Blogin voi myös piilottaa, ellei halua sille julkisuutta. :salute:
pakkula
Uusi tuttavuus

Paluu Luonnonmateriaalit