Kirjoittaja ainokyllikki » 15 Kesä 2007, 09:43
Heips, tytöt!
Keramiikka on aivan ihana harrastue. Olen ollut muutaman kerran paikkakunnan savipuodin pitäjän askarteluillassa ja innostunut todella saven muotoiluun ja työstämiseen. Ensimmäisestä savipalasta en osannut hetkeen tehdä mitään ja kun sitten en kauhiast yrittänytkään niin "oma minä" mielikuvitus teki tepposen ja yllätti itsenikin. Senjälkeen olen muovaillut savea käsin 170 kg erilaisia tekniikoita käyttäen ja kokeillen. Tuntuu ,ettei siihen kyllästy koskaan. Nyt on taukoa vaikka savea on vielä 40 kg kotona, mutta tulee innostuttua muistakin jutuista.Olen tehnyt isoja vateja.purnukoita. tuikkukuppeja seinä- ja pöytämaljakoita erilaisia seinätauluja, enkelaitä pupuja ,peikkoja ja jouluseimen..ym. MUTTA.mutta.....
kun niitä on kaikki työpydän ja sängynaluset laatikoissa täynnä ja suurin osa maalaamatta. Sitten niistä haluais tehdä myös maalaaten omansa näköisiä niin tarvis ottaa aikaa ja tilaa, jotta se onnistuisi toivotulla tavalla. Nyt olen maalaillut vain sitä mukaa kun olen lahjoiksi antanut pois. Onhan se aikaa vievää puuhaa kun ensin muovailee tuntikausia, sitten hitaasti kuivattelee ja kuljettaa varovasti poltettavaksi. Ennen polttoa mulla on tosi monta kertaa käynyt "RIKKI"-vahinko ,joka harmittaa. Meilläpäin on hyvä polttomahdollisuus, mutta maksaahan sekin aika paljon pitemmän päälle, mikä ei maksais.Dreijausta olen vain kokeillut kerran ,se olis kans kivaa, mutta tykkään tehdä omin käsin. On kiva ,että muutkin harrastaa näitä juttuja. Jääkaappimgneetit ja tuikut ym. pienet jutut voi tehdä hetken mielijohteesta noin äkkiseltään kun tulee innostus ja hauskaa on löytää aina uusi tapa koristella tai työstää savea erilaisilla välineillä.Mulla meni ensin yötkin kun vain mietin mitä teen seuraavaksi ja piirtelin iltakaudet raaka-aihioita. Toteutus oli aina toisenlainen kun piirustus, savi kun on sellainen kaveri ,joka näyttää vasta käsissäsi sinulle, mitä siitä voi tehdä. MUTTA tää kyllä on ehtymätön mielenkiinnon kohde tää savi