Kehukaa/haukukaa ompelukoineitanne

Ompeletko ihania vaatteita vaiko kenties vain lyhennät farkun lahkeita? Kaikki ompelemiseen liittyvä keskustelu tänne!

Re: Kehukaa/haukukaa ompelukoineitanne

ViestiKirjoittaja Tarja » 05 Marras 2007, 19:43

Mullakin on ihan perus Paff n. 25 v vanha sekä Bernette 334DS saumuri 16 v vanha. Hyvin pelittävät molemmat ja tyytyväinen olen molempiin. Paffilla teen lähinna tikkauksia... :thumright:
Tarja

ViestiKirjoittaja AdiraGira » 18 Maalis 2009, 12:47

Minulla on Husqarna Viking, oiskohan 116 vai 118 - vai miten ne numerot menikään :D
Joka tapauksessa loistohankinta! Netistä kun tilasi niin hintakin oli aika sopuisa.
Hyvä peruskone jossa ei lanka syrttää.
AdiraGira
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja Pitsihame » 18 Maalis 2009, 21:57

Minulla oli tosi kovassa käytössä noin 12 vuoden ajan Singer, ikivanha omalla pöydällä oleva ja koneen saa tarvittaessa "alas" näkymättömiin. Koneen olen ostanut n 15 vuotta sitten ok-liikkeestä huollettuna ja sähköllä toimivaksi laitettuna. Hyvin on toiminut, itse puhdistelen sitä ja joskus öljyän. Tästä koneesta en luovu!
Toinen kone on Singer myös, laukkukone ja tosi jämäkkä junttura, vanhaa mallia. Sama juttu, toimii hyvin kuten toi "iso konekin". :sunny:
Kumpikaan ei ole VapAaVaRsIkOnE! Olen ollut vuosia vaihtamassa laukkukonettani vapaavarsikoneeseen saamatta asiaa aikaiseksi!
Saumurini on Bernetta 334DS ja täysin tyytyväinen olen siihenkin. Ostin saumurini n 18v sitten uutena.
Luotettavasta ompelukoneliikkestä kannattaa kyllä ostaa käytetty, huollettu kone. Suosittelen ehdottomasti vapaavarsikonetta, johon voi liittää ompelutason. :bounce:

http://www.pitsihame.blogspot.com
Käyttäjän avatar
Pitsihame
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja piupau » 18 Maalis 2009, 22:08

Itsekin ostin Lidlistä ompelukoneen, joka valitettavasti oli täysi susi. Kone vaihdettiin kerran uuteen, eikä sekään toiminut, sotki vain mytyksi alalangan heti ompelun alettua. No aattelin sitten kun nyt jokunen aika sitten oli toisen mallinen kone Lidlissä myynnissä, että josko tämä olisi hyvä.. Pettymys oli kyllä sekin. Päädyin sitten ostamaan suosiolla Citymarketista Eva merkkisen koneen, halvan ja hyvän.
Mielenkiinnosta nyt kyselenkin näiltä, jotka ovat tuon Lidlin halvemman ompelukoneen ostaneet, että onko toiminut hyvin? Sainko minä vain ne maanantai kappaleet... :shaking:
Polttotöitä ja paljon muuta:polttopirtti.vuodatus.net
piupau
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja tarabogey » 23 Maalis 2009, 00:09

Ompelin monta vuotta peruskoneilla, mutta muutama vuosi sitten ostin Berninan artista 730e:n, jossa on kaikenlaisia mukavuuksia ja yli 800 tikkiä, ja se myös kirjoo. Olen niin todella tyytyväinen tähän koneeseeni!!! Minulla on sitten ihan tavallinen Berninan (Virtuosa 155) kone myös, mutta sitä tulee käytettyä aika harvoin. Saumureita minulla on kaksi, toinen tavallinen Berninan 4-lankainen, jossa on automaattisäädöt ja IHANA "BabyLock evolve wave", jossa on automaattisäädöt ja langoitus nappia painamalla.
tarabogey
Uusi tuttavuus

ViestiKirjoittaja paronitar » 24 Maalis 2009, 18:59

Mä ostin äskettäin uuden Janome merkkisen ompelukoneen joka on aivan ihana!! :cheers: Hiljainen ja hyvä samaa ei voi sanoa entisestä Brother merkkisestä ompelukoneestani susi jo syntyessään ja odotin lämmöllä hetkeä, että se hajoaa ja saan paremman koneen. Saumurini myös Brother enkä voi suositella sitäkään kenellekään ihan ROMU!! :pissed:
paronitar
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja Pitkat puikot » 25 Maalis 2010, 21:56

Sen vaan sanon alkuun että Singeriä ei mulle enää ikinä :!: Yhden susi-Singerin jälkeen sen jo päätin, mutta toistamiseen vielä erehdyin kun halusin kirjovan ompelukoneen ja Singeri kun oli halvin kirjova niin sepä hankittiin. Ok, olihan se alkuun toimiva peli mutta viime syksynä se alkoi oikutella. Ompeli 5 cm ja piipitti häläriä, vaikkei lanka tai neula olleet poikki tms. eli joka 5 cm turha häläri ja pysähdys :x Seuraavaksi poljin petti, eli kun poljinta painoi, kone ei välttämättä inahtanutkaan. Polkaisit toistamiseen niin ehkä jo lähti. Ja taas seuraava ommel, lähtee tai ei... :pissed:

Huoltoonhan se meni, mutta maahantuojan tavoittaminen oli seuraava ongelma... korjaus viivästyi. Mieheni sitten jo väläytti uuden koneen hankintaa ja minuahan ei tarvinut enempää yllyttää. Selasin netistä mielipiteitä ja keskusteluja eri konemerkeistä. Päädyttiin Pfaffiin kun tuntui olevan kovin tykätty merkki ja malliin Creative 2.0 jotta pystyy kirjomaankin :D

En kovin paljoa ole ehtinyt ompelemaan nyt uudella koneellani, mutta tämäkin vähä vakuutti. Kirjonta helppoa ja jälki todella tasaista, IDT eli yläsyöttö todellakin helpottaa ompelua, paljon ompelua helpottavia toimintoja helppokäyttöisesti, vakiona loistava valikoima paininjalkoja, napinläpi ei enää helpompi voisi olla... :thumleft: Olen rakastunut tuohon masiinaan :lol:
Pitkat puikot
Uusi tuttavuus

Edellinen

Paluu Ompelu