Askartelua kahvipusseista

Kaikki muu askarteluun liittyvä jutustelu tänne!

Askartelua kahvipusseista

ViestiKirjoittaja katriina » 10 Touko 2008, 21:33

Olettekos kokeilleet askarrella tai ommella tyhjistä kahvipusseista jotakin? En ainakaan löytänyt haulla keskusteluja tästä aiheesta.
Minä yritin kerran ommella kauppakassia Juhlamokka-pusseista, mutta työ jäi kesken: sauma oli niin paksua ettei koneeni oikein meinannut ommella sitä, enkä viitsinyt koko konetta hajottaa mokoman tähden. Ehkä joskus vielä kaivan tämän keskeneräisen työn esille uuteen tarkasteluun.
Myös kahvipusseista taitellut pannunaluset ovat viehättäviä, sellaisiakin tekisi mieli kokeilla. Täytyy valjastaa työpaikan kahvinkeittäjät keräämään pusseja minulle; kotoa niitä tulee aika vähän, sillä keitän kotona yleensä vain aamukahvin...
katriina
Näpertää pinsettisaksien kanssa
Näpertää pinsettisaksien kanssa

Re: Askartelua kahvipusseista

ViestiKirjoittaja pappipuikoissa » 14 Touko 2008, 17:56

Kahvipussiaskartelusta on muistaakseni ihan oma kirjanenkin olemassa :study: . Ainakin niistä voi taitella pannunalusia yms. Niksi-Pirkka joskus niitä ohjeita julkaisi (taisi olla kilpailukin?), ja siellä oli jopa sadetakki tehty, että mainio materiaali.
Pusseista voi ihan yksinkertaisesti ommella tilkkumenetelmällä kassin, jossa siis yksi pussi tai pussinkylki on yksi tilkku :thumleft: . Kurkkaapa sivuiltani:
http://pappipuikoissa.blogspot.com/2008/04/otetaan-mit-on-ja.html. Miehen kummitäti nimittäin on tehnyt korinpunontamenetelmällä - ja tietysti ompelukoneella - aika komean :eek: ja taatusti tukevan kassin! Siihen meni muistaakseni :scratch: jotain 48 kahvipussia!
Käyttäjän avatar
pappipuikoissa
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja merisini » 15 Touko 2008, 21:01

Meidän kansalaisopiston kevät näyttelyssä oli kahvipusseista kassien, koppien ja pannunalusten lisäksi tehty tabletteja ja esiliinaki. Hämmästelyn kohteeksi jäi vaaleansininen kassi, että mitä pusseja ne ovat, mutta selvisi, että ne oivat reilun kaupan kahvipusseja.
Jos rotat kerran pystyvät nakertamaan itsensä lyijyn läpi, niin mikä minut pysäyttäisi.
Kuva
Käyttäjän avatar
merisini
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

ViestiKirjoittaja mirama » 19 Touko 2008, 10:29

Mulla on säkillinen kahvipusseja odottamassa inspiraatiota / aikaa. :lol: Menin ääneen sanomaan että säästän kahvipussit ja nyt kaikki tuo niitä mulle. Ja kyselee että mitä oon tehnyt niistä. Hävettää aina sanoa että en vielä mitään. Kyllä mä vielä joku päivä saan niistä jotain aikaiseksi.. :lol:
mirama
Hankki paperileikkurin
Hankki paperileikkurin

ViestiKirjoittaja Elovena » 19 Touko 2008, 16:09

Jos muuten jollain on tarvetta noille tyhjille kahvipaketeille niin minulta löytyisi vaikka kuinka paljon.eniten taitaa olla juhlamokka ja kultakatriina paketteja..
Jos on tarvetta niin yv:tä tulemaan niin sovitaan asioista..
-Luodakseen jotain on luotettava itseensä,ajatuksiinsa ja näkyynsä.-
-On kovin helppo tuhlata elämänsä, päästää päivät, tunnit ja minuutit käsistään. On kovin helppo pitää itsestään selvänä. On kovin helppo olla vain olemassa sen sijaan että eläisi.

http://renkkudarts.suntuubi.com
http://sallanharrasteet.suntuubi.com
Käyttäjän avatar
Elovena
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja Minna » 22 Touko 2008, 15:35

mirama kirjoitti:Mulla on säkillinen kahvipusseja odottamassa inspiraatiota / aikaa. :lol: Menin ääneen sanomaan että säästän kahvipussit ja nyt kaikki tuo niitä mulle. Ja kyselee että mitä oon tehnyt niistä. Hävettää aina sanoa että en vielä mitään. Kyllä mä vielä joku päivä saan niistä jotain aikaiseksi.. :lol:

Mulla on ihan sama juttu. Kerran menin vahingossa mainitsemaan, että säästän kahvipaketit niin johan niitä alkoi kaikki keräämään minulle. Norjasta asti säästetään paketit minulle :) Ehkä vielä joku päivä otan itseäni niskasta kiinni ja räpellän niistä jotain :)
Käyttäjän avatar
Minna
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja kattom » 22 Touko 2008, 16:14

Työkaveri oli tehnyt tosi hienoa perhosia kasvipusseista. Kunhan on kamera mukana töissä niin nappaan kuvan ja laitan kuvan siitä tänne.
Käyttäjän avatar
kattom
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja kattom » 26 Touko 2008, 22:16

Tämmöisiä oli työkaveri tehnyt. Antoi luvan laittaa tänne..

Kuva 1
Kuva 2
Käyttäjän avatar
kattom
Aloittelee muovisaksilla
Aloittelee muovisaksilla

ViestiKirjoittaja kitu70 » 23 Helmi 2009, 11:02

Olen vasta liittynyt sivujen käyttäjäksi. Olen itsekin kaikennäköistä niintä tehnyt, uusin kokeilu olisi korinpunonta ja nehän vasta tarvitsevat paljon pusseja.
Lueskelin tässä vanhoja viestejänne, ja tuli mieleen, jos jollakin sattuu edelleen kertymään pusseja, niin olisin kiinnostunut.
Samallaan kysyisin pystyykö samanlaista askartelua tekemään kissan kuivamuonapusseista, onko kukaan kokeillut??
kitu70
Uusi tuttavuus

ViestiKirjoittaja McMillan » 24 Helmi 2009, 21:10

Mä ainakin lähetin jollekin kissanruokapusseja, joten jotain niistä kai sitten syntyi.

Täytyypä ruveta kasaamaan noita kahvipusseja, jos ne jollekin kelpaisi sitten kun niitä on vähän kertynyt. Kivahan se olisi jos ne menisivät käyttöön eivätkä lähtisi kaatopaikalle.
McMillan
Siirtyi Fiskarseihin
Siirtyi Fiskarseihin

Paluu Muu askartelu